Effektiv grøn markedsføringsplan
I eco-mind har vi gode erfaringer med at starte vores samarbejde op med en workshop, der skal gøre os klogere på jeres forretning og jeres visioner for fremtiden. Her er typiske punkter, vi vil afklare:
- Historie, kultur og virksomheds-DNA
- Produkter/løsninger
- Marked/kunder
- Grøn/bæredygtighedsindsatser
Med udgangspunkt i workshoppen udarbejder eco-mind en markedsføringsplan med konkret beskrivelse af tema, målgrupper, kanaler og budgetter, så der ligger en køreklar plan for markedsføringsindsatsen, der kan følges konkret op på.
Markedsføring af jeres grønne initiativer
Vi er specialiserede i alle former for digital markedsføring, uanset hvad formået er. Ofte har vores kunder behov for:
- At fortælle om deres indsatser i forhold til at opnå nye miljøcertifikater eller mærkningsordninger
- At brande deres bæredygtighedsstrategi – ofte illustreret ved konkrete indsatser
- Introduktion af nye produkter, der er mere ansvarligt produceret end lignende produkter på markedet
- Kommunikation vedr. virksomhedens nedbringelse af miljøaftryk, fx gennem reduktion af fossile brændsler og/eller produktion af vedvarende energi
Med udgangspunkt i workshoppen udarbejder eco-mind en markedsføringsplan med konkret beskrivelse af tema, målgrupper, kanaler og budgetter, så der ligger en køreklar plan for markedsføringsindsatsen, der kan følges konkret op på.
Rapportering af resultater
Som kunde hos eco-mind får du et løbende grundigt indblik i status på markedsføringsaktiviteterne. Vi tilpasser os dit behov for information, og tilrettelægger rapporteringen herefter. Typisk vil rapporteringen bestå af fysiske, grundige afrapporteringsmøder kombineret med hyppigere korte statusopdateringer, fx på Teams-møder. eco-minds afrapportering indeholder som udgangspunkt altid:
- Opfølgning på på grøn markedsføringsplan
- Resultater i forhold til fastsatte mål, fx branding-værdi eller leadgenering
- Budgetopfølgning
- Tilpasninger next-step i aktiviteter
Tag en snak med Jesper om mulighederne
Er du i tvivl om, hvordan du griber markedsføringen an på det grønne område for din virksomhed? eco-minds kontaktchef, Jesper Granzow Andersen, har stor erfaring med branding- og leadgenerering-projekter fra +250 cases.
Ring eller skriv for en uforpligtende samtale, og hør hvad eco-Mind har gjort for vores andre kunder:
Ellers skriv i kontaktformularen, så vender Jesper hurtigt retur til dig.